PINARELLO Sibilo

  Kategórie: Novinky, Bicykle, Pinarello,
10. júl'13

Dnes sa v 11. etape Tour de France zohrá veľký súboj o žltý dres. Vedúci muž celkovej klasifikácie Christopher Froome do časovky nastúpi s jednoznačným cieľom upevniť vedenie. Druhý Alejandro Valverde podľa všetkého ale vyťahuje eso z rukáva.

Tromfom je PINARELLO Sibilo, novinka z dielne PINARELLO predstavená 21. júna 2013. Model časovkárskeho bicykla do predaja vstúpi v sezóne 2014, prvé preteky však absolvuje už 10. júla v individuálnej časovke na Tour de France. Alejandro Valverde, ktorý v celkovej klasifikácii zatiaľ stráca minútu a 25 sekúnd však okresanie náskoku nebude mať jednoduché. Vynikajúci časovkár Froome totiž osedlá PINARELLO Bolide, ktorý sme predstavili v nedávnom článku. Nechajme sa teda prekvapiť, ktorý z nových modelov časovkárskeho bicykla PINARELLO bude rýchlejší.

Model PINARELLO Sibilo Možno je na mieste otázka, prečo PINARELLO pripravilo práve dva špičkové časovkárske modely. PINARELLO však podporuje dva profesionálne cyklistické tímy, SKY a Movistar. Úzka spolupráca s jednotlivými tímami priniesla rozdielne požiadavky od jazdcov a možnosť testovania v praxi až dvoch modelov. Kým PINARELLO Bolide je vytvorené pre tím SKY, model PINARELLO Sibilo bude používaný tímom Movistar.

Talianska krv zvýraznená technologickým vrcholom v tvarovaní a v použitých materiáloch je jasná u oboch modelov. Bicykle sú navrhnuté v PINARELLOLAB s cieľom znížiť aerodynamický odpor, zvýšiť tuhosť a zlepšiť prenos sily. Bolide aj Sibilo majú integrované riadidlá, možnosť horizontálneho nastavenia zadného kolesa tak aby bolo čo najbližšie k sedlovej trubke, možnosť použitia elektronickej aj mechanickej sady pričom kabeláž je úplne vedená rámom. Oba modely sú postavené z karbónového vlákna Torayca 65HM1K rovnako ako aj top model cestného bicykla PINARELLO Dogma 65.1. Aj asymetrickú zadnú stavbu, nájdeme na oboch špeciáloch, keďže sa stala už súčasťou značky PINARELLO.

PINARELLO Sibilo 2014

PINARELLO Sibilo má však rozdielne umiestnenie brzdových čeľusti. Kým predná brzda je súčasťou prednej vidlice, zadná je premiestnená pod stredovú os. Oproti PINARELLO Bolide nie sú potrebné aerodynamické kryty čeľustí čím je mierne ušetrené na váhe a je znížený aerodynamický odpor. Zadná stavba je u PINARELLO Sibilo hranatejšia a trochu masívnejšia ako u modelu PINARELLO Bolide. Zaujímavosťou je, že Sibilo narozdiel od Bolide nemá rozširovanú hlavovú trubku, ale obe ložiská sú priemeru 1 1/8“ s cieľom znížiť čelný odpor celého rámu.

 

zadná stavba PINARELLO Sibilo

Aerodynamika hrá hlavnú rolu, podčiarkuje ju však vynikajúca tuhosť. Či nový bicykel Sibilo pôjde v šlapajách úspešného predchodcu PINARELLO Graal sa dozvieme už čoskoro. Viac fotografií nového PINARELLO Sibilo a ďalšie novinky nájdete na našej facebookovej stránke Davorin.sk.

 

Mohlo by vás zaujímať