Cyklistika je veľmi vyrovnaný šport, v ktorom záleží na každom zlomku sekundy. Vďaka skúsenostiam a znalostiam technických inžinierov značky Jaguar, v kombinácii s prvotriednym renomé spoločnosti Pinarello vo výrobe rámov a odbornými znalosťami tímu Sky, sa podarilo vytvoriť tento špičkový cestný bicykel.
Úlohou značky Jaguar bolo dodať rámu bicykla Pinarello ešte lepšie aerodynamické vlastnosti. Inžinieri značky Jaguar, ktorí vychádzali z daných ,,pevných bodov určených návrharmi firmy Pinarello, ako sú rázvor kolies a geometria, vyvinuli rám s vylepšenou aerodynamikou profilov trubiek a zníženým aerodynamickým odporom súčiastok upevnených narám. Od októbra do januára bolo uskutočnených viac než 300 virtuálnych pokusov s CFD (Computational fluid dynamics). Rovnaké metódy sa používajú pri optimalizácii aerodynamických vlastností osobných automobilov značky Jaguar. Bol meraný aerodynamický odpor každej súčasti a bolo možné analyzovať a porovnávať jednotlivé úpravy. K overeniu testov CFD bol využitý i aerodynamický tunel.
Zmeny aerodynamiky zahrňujú aerodynamicky tvarované trubky optimalizované v rámci predpisov Medzinárodnej cyklistickej únie a novou aerodynamickou sedlovkou. Predná vidlica bicykla Dogma F8 bola vyvinutá tak, aby minimalizovala odpor a zaistila neprerušované prúdenie vzduchu na dolnú trubku. Lanko zadného meniča vystupuje z rámov zadnej časti hlavy vidlice, čo znižuje turbulenciu. Tri otvory v sedadlovej trubke umožňujú umiestniť druhú fľašku s pitím nižšie, čo tiež znižuje aerodynamický odpor.
Jaguar v určitých oblastiach zdôraznil asymetrický dizajn bicykla Dogma 65.1 a zlepšil tak jeho aerodynamické vlastnosti. Zadná vidlica je teraz okolo zadnej brzdy asymetrická, aby navádzala vzduch okolo brzdových čeľustí a zároveň, aby k tomu potrebovala minimálne množstvo materiálu. Asymetrická je i zadná časť rámu okolo horného vedenia reťaze.
Prioritami Pinarella pre nový model Dogma F8 bolo zachovanie ovládateľnosti, zníženie hmotnosti, zvýšenie tuhosti a zlepšenie aerodynamiky. Ovládateľnosť musela byť minimálne rovnako dobrá ako pri úspešnom modeli Dogma 65.1. Mala byť znížená hmotnosť (zníženie o viac než 9 %) a zvýšená tuhosť (umožnené čiastočne vďaka lepšej kvalite uhlíkových vlákien Torayca T11001K od dodávateľskej spoločnosti Toray).
Testy v aerodynamickom tuneli ukázali, že nový model Dogma F8 má o 26,1 % lepšie aerodynamické vlastnosti (kompletný bicykel) než predchádzajúci bicykel Dogma 65,1 a o 6,4 % lepšiu aerodynamiku vrátane jazdca. Samotný rám má o 40 % lepšiu aerodynamickú účinnosť.
Obrázok je ilustračný a zobrazuje danú farbu a dizajn rámu.
Pinarello Dogma F8, Karbon Torayca T11001K, špičkový aerodynamický karbónový rám pre cestný bicykel. Top Model od Pinarello. Kvalitný karbónový rám na cestný bicykel na rekreačné i profesionálne jazdenie.
Šport / použitie | cyklistika |
Modelová rada | Dogma F8 |
Materiál | Carbon Torayca T11001K |
Sedlovka | Pinarello Dogma F8 |